social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

رویدادهای مهم

بيشتر

يكشنبه1402/8/7

07:28:1

166

مراسم روز جهانی استاندارد در یزد برگزار شد

مراسم روز جهانی استاندارد با حضور مدیران دوایر دولتی، شرکتهای خصوصی، سمن‌ها و مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی استان یزد برگزار شد.
به گزارش اداره روابط عمومی واطلاع رسانی اداره کل استاندارد استان یزد، 14 اکتبر که در تقویم سال شمسی برابر با 22 مهر می باشد، تحت عنوان روز جهانی استاندارد نامگذاری شده است و هرسال در کشورهای مختلف جهان از کارشناسان همکار در زمینه تدوین استانداردها با سازمان‌های بین‌المللی ISO/ IEC/ ITU تقدیر می‌شود.
بر پایه این گزارش، در جمهوری اسلامی ایران، امسال از 22 الی 28 مهر با شعار «استاندارد مردمی، اطمینان بخش کیفیت و امید آفرین» تحت عنوان هفته استاندارد، دست اندرکاران استاندارد با برنامه‌های مختلف و متنوع گرد هم جمع شدند که اداره کل استاندارد استان یزد نیز با برگزاری مراسمی ویژه از واحدهای تولیدی نمونه خود تجلیل کرد.
مدیر کل اداره استاندارد استان یزد در این همایش گفت: طبق ماده 6 «قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد» برای مجموعه استاندارد کشور چهار وظیفه اصلی 1- استانداردسازی 2- اندازه شناسی 3- ارزیابی انطباق و 4- تایید صلاحیت در نظر گرفته شده است.
ضمن این‌که بازرسان و کارشناسان استاندارد عهده‌دار وظایف فرعی دیگری نیز هستند که از جمله آن، توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد می‌باشد، که ما در حد توان و منابعی که در اختیار داریم نسبت به انجام این امر همت گماشته‌ایم.
دکتر حمید مطهری ضمن تبریک یکصد ساله شدن استاندارد در کشور افزود: دستیابی به شاخص‌های استاندارد، موضوعی هزینه‌بر، زمان‌بر، سخت و طاقت فرسا است که نیازمند دانش، فناوری، برنامه و کار است و استاندارد مردمی، نظارت مردمی وایجاد اطمینان در مردم، مهمترین هدف اصلی سازمان ملی استانداردایران دردوره تحولی است.
مطهری، خاطرنشان کرد: درکناروظایف گفته شده، نظارت دائمی بر محصولات تولیدی واحد‌ها از دیگر وظایف ما می باشد که این تولید باید با کیفیت و دارای نشان استاندارد کالا باشد. وی ادامه داد: همانطور که در کشور ما فرهنگ یک دغدغه عمومی است، مسئله فرهنگ استاندارد نیز باید به یک دغدغه فرهنگی و اجتماعی و یک مطالبه مردمی تبدیل شود،که در این‌خصوص دست استمداد و درخواست همراهی و همکاری از سوی همه،به ویژه مسئولین استان و تمامی رسانه‌ها داریم.
مطهری به صدور نشان حلال و جدی شدن بحث استاندارد خدمات پس از فروش لوازم خانگی، خودرو و سایر حوزه‌های خدمات هم به عنوان تغییر نگرش جدید استاندارداشاره و ورود به این عرصه‌ها را اعلام کرد.
شایان ذکر است در انتهای مراسم با حضور مدیران کل دفترهماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد وتعزیرات حکومتی، از واحدهای تولیدی صنایع لاستیک یزد، سیم و کابل ستاره و سیم وکابل یزد با اهداء لوح تقدیر و تندیس طلایی تقدیر شد.

 

تصاویر