social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

گزارش تصویری

بيشتر

پنجشنبه1402/12/10

10:30:2

114

امحاء مخازن CNG غیراستاندارد خودرویی

مخازن CNG غیر استاندارد معیوب و منقضی شده خودرویی امحاء شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل استاندارد استان یزد، این مخازن توسط آزمایشگاه های تست هیدرو استاتیک مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران و نظارت کامل کارشناسان بخش CNG اداره کل استاندارد استان یزد از مدار کار خارج شد.
مدیرکل استاندارد استان یزد در بازدید از محل امحاء مخازن دارای مشکل فنی در یکی از آزمایشگاه های همکار اداره کل استاندارد، در خصوص روند کار گفت: خودرو سواری پس از مراجعه به مراکز معاینه فنی تایید صلاحیت شده استان و شناسایی نوع خودرو اعم از گازسوز و یا بنزین سوز، چنانچه تاریخ مخازن CNG منقضی و یا مخزن خودرو در تست های چشمی و هیدرو استاتیک مردود گردد مطابق استانداردهای ملی موجود باید امحاء شوند.
حمید مطهری افزود: این امر با نظارت کامل کارشناسان بخش CNG اداره کل استاندارد استان یزدو شرکت بازرسی مقیم مورد تایید مرکز ملی تایید صلاحیت ایران (NACI) مستقر در هر آزمایشگاه انجام و به صورت مستمر و پیگیری قاطع ادامه دارد و این اداره کل در برخورد با کالاهای غیراستاندارد که با جان مردم در ارتباط می باشد هیچگونه کوتاهی را پذیرا نیست.
وی تاکید کرد: مالکان توجه داشته باشند که عدم مراجعه خودروهای گاز سوز به مراکز معاینه فنی و بی توجهی به تاریخ انقضاء و نیز عدم قبولی در آزمون های هیدرو استاتیک، بارمالی وجانی جبران ناپذیری را برجامعه تحمیل می کند.