social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

مدیرکل

بيشتر

پنجشنبه1402/7/20

08:35:3

148

مدیر کل اداره استاندارد یزد: آرامش جامعه، ماحصل اقدامات مشترک استاندارد و نیروی انتظامی است

مدیر کل استاندارد استان یزد در دیدار فرمانده نیروی انتظامی استان یزد گفت: وجود ایمنی و آرامش در جامعه، ماحصل همکاری ها و اقدامات مشترک استاندارد و نیروی انتظامی است.
دکتر حمید مطهری که به اتفاق دیگر مسئولین اداره کل به مناسبت هفته نیروی انتظامی و فرا رسیدن هفته استاندارد به دیدار فرماندهان انتظامی یزد رفته بود، در حضور آنان افزود: نزدیکی هفته استاندارد و هفته مقدس نیروی انتظامی به هم، اتفاق مبارکی است که با افزایش تعاملات طرفین، همکاران ما می‌توانند در کنار مردم و تکیه گاه آن ها باشند.
مدیرکل استاندارد استان یزد گفت: «قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد« در مهر سال 1396 توسط رییس محترم مجلس شورای اسلامی ابلاغ شد، که در این قانون طبق ماده 6 برای مجموعه استاندارد کشور چهار وظیفه اصلی 1- استانداردسازی 2- اندازه شناسی 3- ارزیابی انطباق و 4- تأیید صلاحیت در نظر گرفته شده است. ضمن اینکه بازرسان و کارشناسان استاندارد عهده دار وظایف فرعی دیگری نیز هستند.
این مسئول افزود: طبق ماده 48 این قانون، مأموران نیروی انتظامی در تمامی مراحل اجرای قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد مکلف به همکاری با بازرسان و کارشناسان سازمان ملی استاندارد ایران خواهند بود که خوشبختانه در استان یزد ورود ماموران پلیس امنیت نیروی انتظامی به مقوله های تولید قطعات یدکی تقلبی خودرو، جعل علامت استاندارد و قاچاق سوخت، گواه زمینه های خوب همکاری های مشترک است.
فرمانده انتظامی استان یزد نیزدر این دیدار گفت: وجود استاندارد باعث جلوگیری از نفوذ برخی از سود جویان در مقوله هایی نظیرقطعات تقلبی خودرو، روغن موتور، قاچاق موادسوختی، خودروهای خارجی و غیره شده و در نهایت سبب افزایش امید به زندگی مردم می شود.
سردار عباسعلی بهدانی‌فر در پایان افزود: دقت در شرح وظایف این دو نهاد دولتی، امنیتی، نظامی و نظارتی باعث می شود که فصول مشترک کاری زیادی برای طرفین نمایان شود، ضمن این که هر چقدر ارائه خدمات و تولید توسط واحدهای ذیربط به مردم بیشتر می شود سطح همکاری های مشترک نیز باید بیشتر شود.

تصاویر